SSブログ

Shabu Shabu 70 [Food&Party]

昨日はOfficeのメンバーが私の壮行会を開いてくれました。本当にありがとうございます(^0^)/ 業務のほうは定時にあがり、早速Manhattanへ!Geogiaにいくと日本料理屋があんまりないそうで、今日はしゃぶしゃぶを食べに行きました。ニューヨークでしゃぶしゃぶというのも、オツなものです(^^)v お店はアッパーイーストの70stにあります。この辺りは、いわゆる高級住宅街、かなり落ち着いた雰囲気のお店が多いです。世界のお金持ちが住んでいる?というか所有している物件がいくつもあるんでしょうね(^^) お店の名前はShabu Shabu 70!
My send-off party was held by my friends who work together yesterday. I thank them very much (^0^)/ !! We went to Manhattan as soon as work was over. We went to SHABU-SHABU restaurant because there are not many Japanese restaurants in Geogia. It is interesting to eating SHABU-SHABU in New York.(^^)v The restaurant is 70st. of Upper East. It is upper-class residential area in this neighborhood, so there are many upper-class shops. I think rich people live there or own apartments.(^^) The restaurant's name is "Shabu Shabu 70".

70st.にあるから70なんだと思います。アメリカの日本食屋にいくと、、、すし、てんぷら、しゃぶしゃぶ、すきやき、てりやき、などなど。ひとつのお店にありとあらゆる日本食があります。日本だとあり得ないですよね(^^; ここもいろいろありました。店の入り口は日本酒のBarが、奥には寿司のカウンターがありました。とりあえず、しゃぶしゃぶと寿司を頼み、乾杯です!!
I think , because it is 70st, its name includes "70". Japanese restaurant in USA has many dishes ... SUSHI, TEMPURA, SHABU-SHABU, SUKIYAKI, TERIYAKI, and so on. Japanese restaurant in Japan does not have such many dishes(^^; This restaurant has many dishes too. There was Bar of sake an entrance and a counter of sushi in the depths. We ordered SHABU-SHABU and SUSHI!!

なかなかおいしかったです。しゃぶしゃぶもちゃんとした日本風のゴマだれでした。お値段は一人前$20です。お手洗いが地下にあるんですが、そこには寅さんのポスターが沢山貼られていました。なかなかシブイですね(^^)
They are very delicious! sauce of SHABU-SHABU is sesame taste of Japanese style. SHABU-SHABU was $20 per a person. There is a restroom underground, and many posters of "TORA-san" are put on the wall!!

Shabu Shabu 70 (in Japanese)
Shabu Shabu 70 (in English)


nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:日記・雑感

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

近所の風景The night Journal Sq.. ブログトップ
free counters

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。