SSブログ

Times Square [USA探索(NY)]

I went to New York again on last Sunday.(^0^)/
When I walked from 33st to central park, I heard a loud sound.
I tried to go there.
There was Times Square!!

Road live broadcasting seemed to be hold, and there was a lot of paper snowfall.
When I arrived at there, it was already over. What a shame! (ToT)
By the way, how did they dispose of a lot of paper snowfall!? (^^;
There are many musical theaters around Times Square.

Some people took a picture one restaurant.
I did not know why they took picture.
The restaurant is "SARDI's restaurant"?!
It seems to be famous because cartoons of musical stars are given glory to.
I examined it in Internet later and have known it. (^^;
SARDI's restaurant HP

When I walked at 8 Ave., I watched mysterious house.

I thought something was strange.
It was trick art.

In Japanese...
この前の日曜日もまたNYに行ってきました(^0^)/
33stからセントラルパークのほうへ歩いていると、大きな音が聞こえてきました。
そっちのほうに行ってみました、そこはTimes Squareでした。
ちょうど何かの路上ライブをやっていたようで、紙吹雪が沢山ありました。
そこに到着したときは、もうすでに終わっていました。残念!! (ToT)
それにしても、こんなに沢山の紙吹雪をどうやって片付けるんでしょうか?
Times Square周辺にはミュージカルの劇場が沢山あります。
よくわからないのですが、あるレストランの前で写真を撮っている人がいます。
そのレストランの名前は"SARDI's restaurant"??
ミュージカル・スターのカトゥーン(似顔絵)が飾られていることで有名だそうな。
あとでネットで調べてしりました。(^^;
詳細はこちら
日本語だと、こことかこのへん?!

8Aveを歩いていると、不思議な建物がありました。
何か変だなあと思ったら、トリックアートでした。


nice!(0)  コメント(4)  トラックバック(1) 
共通テーマ:旅行・地域(旧テーマ)

nice! 0

コメント 4

咲喜子

こんばんは?こんにちは。元気そうで何よりです。一足早くN.Y生活満喫しているね。私も今かなり寝ても覚めてもN.Y。英語にもだいぶ慣れた?5月に行く前に私にもレクチャーして欲しいな・・・。そうそう、C&Lはどう?結果でてる?きっとくに君とかから連絡言ってるだろうけど、武藤君もかなり頑張り出したんだよ。アメリカはある意味食べ物が多すぎるし、伊藤君アメリカ生活で太ったってなったら、C&Lやってる意味がないから、日本とアメリカと離れてるけど、応援してるからね。それではまた宜しくお願いします。     咲喜子
by 咲喜子 (2005-09-21 02:13) 

いとお

コメントありがとうございますm(_ _)m
NYはとっても魅力的な街ですよ!!
みんなで来るともっと楽しいと思います!!
英語はもうカンに近いですよ(^^; 
C&Lも継続してます!前回のアメリカ出張で太ってしまったので、今回は太らないように食には気をつけてます。日本での様子もいろいろ聞いてます、みんな頑張っているようで!!自分もマイアメリカンドリームを実現しますよ!
by いとお (2005-09-21 22:20) 

IGNACIO REYES

GREAT TAKAHIRO ! ! ! I HOPE WHEN YOU TRAVEL AROUND THE WORLD YOU KEEP WRITING YOUR GLOB ( ^ ^ ; WHAT KIND OF CAMERA YOU USE TO TAKE ALL THIS PICTURES? YOU STUDIED POTHOGRAPHY?
by IGNACIO REYES (2005-09-27 08:13) 

いとお

Thank you Reyes!! I write my Blog by all means when I trip around the world!! I have never studied phtography. I took all pictures by own way(^^; My camera is made in Sony. I bought it about 2001.
by いとお (2005-09-27 21:55) 

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 1

NY is mysteriousLincoln Center ブログトップ
free counters

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。